Loungen er et kulturfællesskab, der inviterer dig med til kulturelle hverdagsoplevelser og hygge i Værløse Kirke en gang om måneden.
Loungen foregår altid en mandag aften og ledes af sognepræsterne Caroline K. Thisted og Rosa Bech.
Alle er velkomne og det er gratis at være med. Man behøver ikke at komme hver gang – bare kom, når du har tid og lyst.
Program for efteråret 2026
Aftensmad & Aftensang
7. september kl. 18-20 i Værløse Kirke
Vi spiser sammen kl. 18 og bagefter går vi ind i kirken. Her skal vi synge sange fra det nye salmebogstillæg "151 Salmer", der rummer sange og samler fra de seneste 20 år.
Foredrag: Det er skammens skyld
5. oktober kl. 19 i Værløse Kirke
Kom til en aften med et tankevækkende foredrag om skam og hvordan vi skal forholde os til skammen i vores samtid.
Foredragsholderen er Christian Hjortkjær, cand.theol., ph.d., forfatter og højskolelærer på Silkeborg Højskole. Han har bl.a. skrevet bøgerne "Utilstrækkelig" og "Skamfuld".
Ifølge Christian Hjortkjær er skammen vent uventet tilbage. 68’erne kastede den bort og forbød den. Vi er fri af skam, sagde de. Men i dag rammer skammen ungdommen som en boomerang lige i ansigtet. Vi skammer os, selvom vi ikke må. Vi føler os afslørede og utilstrækkelige. Problemet er ikke, at vi har gjort noget forkert, men at vi aldrig har gjort nok.
Glæde dig til en spændende aften.
Samtale om døden over aftenkaffen
2. november kl. 19-21 i Værløse Kirke
Det bør ikke være tabu at tale om den sidste tid. Derfor inviterer Ældre Sagen i samarbejde med Værløse kirke til samtale om døden.
Det er en god ide at øve sig i at tale om døden, så man er bedre rustet den dag, at man selv eller en af deres nærmeste bliver ramt af alvorlig sygdom. Det kan nemlig efterlade mange mennesker ensomme i deres sorg, hvis der ikke er talt om det.
Deltagerne kommer til at sidde i små grupper.
Efter aftenens oplæg af Linda Ishøj Frederiksen, hospitalspræst på Sjællands Universitetshospital i Køge, bserveres kaffe og kage.
Arrangementet er gratis, men tilmelding er nødvendig fra 3. august på www.aeldresagen.dk/vaerloese eller til Connie Dalsgaard på telefon 51356278.
Syng julen ind
7. december kl. 19.30-20.30 i Værløse Kirke
Kom midt i decembers virvar og syng julen ind og nyd en rolig stund i kirken.
Værløse Kirker åbner atter dørene for at vi sammen kan synge julen ind. Det bliver kendte salmer, nyere sange og måske et juledigt at forundres over, inden vi bagefter samler os om alkoholfri gløgg og æbleskiver.
Tilmelding er ikke nødvendig - tag i stedet din nabo, din ven, din kollega med til en god times korsang, fællessang og fællesskab.
Loungen er et kulturfællesskab, der inviterer dig med til kulturelle hverdagsoplevelser og hygge i Værløse Kirke en gang om måneden.
Loungen foregår altid en mandag aften og ledes af sognepræsterne Caroline K. Thisted og Rosa Bech.
Alle er velkomne og det er gratis at være med. Man behøver ikke at komme hver gang – bare kom, når du har tid og lyst.
Program for efteråret 2026
Aftensmad & Aftensang
7. september kl. 18-20 i Værløse Kirke
Vi spiser sammen kl. 18 og bagefter går vi ind i kirken. Her skal vi synge sange fra det nye salmebogstillæg "151 Salmer", der rummer sange og samler fra de seneste 20 år.
Foredrag: Det er skammens skyld
5. oktober kl. 19 i Værløse Kirke
Kom til en aften med et tankevækkende foredrag om skam og hvordan vi skal forholde os til skammen i vores samtid.
Foredragsholderen er Christian Hjortkjær, cand.theol., ph.d., forfatter og højskolelærer på Silkeborg Højskole. Han har bl.a. skrevet bøgerne "Utilstrækkelig" og "Skamfuld".
Ifølge Christian Hjortkjær er skammen vent uventet tilbage. 68’erne kastede den bort og forbød den. Vi er fri af skam, sagde de. Men i dag rammer skammen ungdommen som en boomerang lige i ansigtet. Vi skammer os, selvom vi ikke må. Vi føler os afslørede og utilstrækkelige. Problemet er ikke, at vi har gjort noget forkert, men at vi aldrig har gjort nok.
Glæde dig til en spændende aften.
Samtale om døden over aftenkaffen
2. november kl. 19-21 i Værløse Kirke
Det bør ikke være tabu at tale om den sidste tid. Derfor inviterer Ældre Sagen i samarbejde med Værløse kirke til samtale om døden.
Det er en god ide at øve sig i at tale om døden, så man er bedre rustet den dag, at man selv eller en af deres nærmeste bliver ramt af alvorlig sygdom. Det kan nemlig efterlade mange mennesker ensomme i deres sorg, hvis der ikke er talt om det.
Deltagerne kommer til at sidde i små grupper.
Efter aftenens oplæg af Linda Ishøj Frederiksen, hospitalspræst på Sjællands Universitetshospital i Køge, bserveres kaffe og kage.
Arrangementet er gratis, men tilmelding er nødvendig fra 3. august på www.aeldresagen.dk/vaerloese eller til Connie Dalsgaard på telefon 51356278.
Syng julen ind
7. december kl. 19.30-20.30 i Værløse Kirke
Kom midt i decembers virvar og syng julen ind og nyd en rolig stund i kirken.
Værløse Kirker åbner atter dørene for at vi sammen kan synge julen ind. Det bliver kendte salmer, nyere sange og måske et juledigt at forundres over, inden vi bagefter samler os om alkoholfri gløgg og æbleskiver.
Tilmelding er ikke nødvendig - tag i stedet din nabo, din ven, din kollega med til en god times korsang, fællessang og fællesskab.